אפיון אתר אינטרנט – הצעד הכי קריטי באתר האינטרנט שלכם

אפיון אתר אינטרנט הוא לרוב הצעד הכי קריטי באתר שלכם. גם אם אתם חושבים שמדובר על אתר פשוט והצלחתם להעביר את המחשבות שלכם לבונה האתר שלכם – אתם חייבים לעצור רגע לפני ולבצע אפיון מסודר.

וכשאנחנו אומרים אפיון אנחנו לא תמיד מתכוונים לפרזנטציות מרשימות ונוסחאות מבהילות. זה מאוד תלוי בסדר הגודל של האתר. לפעמים באתרי בלוג או אפילו בחנויות מסחר אינטרנטיות, זה יכול להסתכם ב2-3 דפי וורד ובשעתיים עבודה בסה"כ. הכל תלוי ברמת המורכבות של האתר שלכם מבחינת המבנה, הפונקציונליות וגם מבחינת העיצוב.

מעוניינים לדבר על נושא הכתבה?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

איך תרצו שאחזור אליכם?

במאמר הבא אנחנו הולכים לדבר על אחת הטעויות הכי קריטיות שבעלי עסקים עושים היום. טעויות שלפעמים גם חברות או בוני אתרים פרטיים יכולים להיגרר אליהם, וזה משהו שאתם חייבים להבטיח לעצמכם שלא יקרה לכם.

רגע לפני שמתעמקים, חשוב להבהיר!!

כל אתר אינטרנט, יהיה אשר יהיה, דורש אפיון! לא פעם נתקלנו במקרים של בעלי עסקים שנקלעו לתהליך בנייה מתיש ומסורבל מול בוני אתרים עצמאיים ומוכשרים אך חסרי ניסיון. כשבונה האתר מיהר להתחיל את התהליך ולשפוך את יכולת העיצוב שלו על הפלטפורמה, הוא שכח כמה פרטים חשובים מאחור. אותם פרטים חשובים נאמרו או שלא נאמרו במדויק בפגישה הראשונה מול הלקוח – זה לא מה שמשנה. מה שחשוב מאוד להבין הוא, שכל אי ההבנות וחוסר הסדר במהלך בניית האתר היו יכולים להיחסך מאיתנו אם היינו מבצעים אפיון מסודר וקצר. פשוט בונים את האתר על הדף בכמה שורות שמחלקות את כולו לראשי פרקים ותיאורים קצרים.

אז איך מבצעים אפיון אתר אינטרנט?

אפיון אתר אינטרנט מתחלק ל-3 חלקים עיקריים שלעולם נהיה חייבים לדבר עליהם כשאנו ניגשים לאפיון אתר.

מבנה האתר – היררכיית הקטגוריות והעמודים

נושא מאוד חשוב ועיקרי. כשאנו ניגשים לדף הבית של כל אתר אינטרנט חדשותי למשל, אנו רואים תפריט מכובד שמחלק לנו את כל הנושאים באתר לקטגוריות ראשיות, לפעמים יהיו גם תתי קטגוריות. אך לבסוף, בקצה, יהיו לנו דפי תוכן או דפי מוצר במקרה של חנות אינטרנטית.

אם נסתכל על זה במושגים של משפחה, הרי לנו אבא, בן ונכד. האבא הוא הקטגוריה הראשית, הבן הוא הקטגוריה המשנית והנכד הוא דף התוכן/המוצר עצמו. לעיתים, באתרים שבהם יש הרבה תוכן והיררכיות מורכבות יותר, אנו נגלה גם נינים וצאצאים נוספים. אבל חשוב להבין את המשמעות של אבות ובנים. זה משהו שחייבים לדבר עליו במהלך האפיון ולמצוא לכל בן את האבא המתאים ביותר עבורו.

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ השקטה:

עסקים צומחים בדיגיטל

כאשר אנו מחלקים בטבלת אקסל פשוטה את כל דפי הקטגוריות ודפי הקצה שלנו באתר לשורות ועמודות, אנחנו יכולים כבר בשלב מוקדם זה להבין, איך יהיה הכי נכון לפנות לבניית האתר מבחינת ההיררכייה שלו. וכאשר נבצע זאת על הצד הטוב ביותר, הדרך לפנינו הרבה יותר יעילה ומסודרת. הרבה פעמים, עוד לפני שניגש לתהליך העיצוב, אנו נעדיף קודם כל להקים את כל העמודים והקטגוריות בפלטפורמת הפיתוח שלנו. ולאחר מכן, אחרי שיש לנו שלד של האתר, אנו יכולים להתחיל להטמיע תכנים, תמונות וכמובן לעצב את הכל כמו שצריך.

אפיון אתר אינטרנט – השלב השני: פונקציונליות

כדי לדבר הכי טוב על פונקציונליות, אנחנו צריכים לשים לכמה דקות את הנעליים של משתמש האתר שלנו. דרושה כאן יצירתיות וגם דמיון מפותח לא יזיק.

אני צריך ממש לדמיין את האתר שלי כשהוא כבר עובד, מעוצב, ואני ממש גולש בו ברגעים אלה. ולאחר מכן אני שואל את עצמי: מה אני יכול לבצע? מה קורה כשאני לוחץ על הכפתור הזה? מה קורה כאשר אני גולל עד למטה?

אם אני מדבר על חנות אינטרנטית למשל, אני חייב לשאול במהלך אפיון אתר אינטרנט שלי: האם אני יכול להזמין משלוח עד הבית למוצרים שהרגע רכשתי? האם אני אוכל לעקוב אחר ההזמנה שלי מתוך האתר? האם אני אוכל להוסיף מוצרים לרשימת המשאלות שלי ולחזור מאוחר יותר לביצוע רכישה?

כל השאלות הללו ועוד צריכות לצוף, וככל שניתן תשובות לכל השאלות, כך למעשה נייצב את הסטטוס של האתר שלנו עוד לפני שניגשנו בכלל לבנות אותו.

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ השקטה:

עסקים צומחים בדיגיטל

כל מה שאנו כותבים עד כה מתייחס לאתרים די פשוטים. ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי הרבה פעמים אנו נתקלים בלקוחות שמגיעים עם רצון מסוים לבנות אתר שהוא לכאורה פשוט, אך הרבה סימני שאלה שעולים עוד בשיחת הטלפון הראשונה – גורמים לנו, ובעיקר ללקוח להבין, שמדובר על אתר הרבה יותר מורכב ממה שאנחנו חושבים. ושם האפיון הוא עוד יותר משמעותי ומקבל משמעות בלתי הפיכה.

אז מה קורה באתרים מורכבים יותר?

אותנו זה לא מדאיג, להפך, ככל שזה יותר מורכב ומאתגר כך אנחנו נהנים יותר מתהליך הבנייה, אבל כן חשוב לדבר ולהציף את הכל כדי שתהליך האפיון יהיה סגור וברור לכולם עוד לפני שמתחילים לבנות את האתר.

אם נדמה את זה לעולם הנדל"ן: אין סיכוי שמתחילים לחפור מילימטר אחד באדמה לפני שיש תכניות היכן לחפור בדיוק, לאיזה עומק, היכן נניח את הקלונסאות ולאן נוביל את החול שנוציא מעומק האדמה. הרי לכל אלו הקדימו מהנדסים והנדסאים לבחון את תנאי הקרקע, את השטח מסביב וכד'. לאחר מכן בנו תכנית מסודרת ומפורטת ורק אז התחילו לבצע.

גם כן, עם כמה שזה יכול להשמע לכם מופרך: אתר אינטרנט חייב יסודות חזקים. ואת זה הוא יכול להשיג רק באמצעות אפיון אתר אינטרנט מקצועי ומשובח.

אפשר להרחיב עוד המון על פונקציונליות אבל בואו נדלג לשלב הבא.

אפיון אתר אינטרנט יפה ואלגנטי – בואו נדבר מעט על עיצוב

אז אם עד כה דיברנו על השלד ועל חפירת היסודות. בואו נגיע לשלב המאוחר יותר ונחשוב על עיצוב הפנים.

בחירת צבעים וכפתורים לאתר אינטרנט במהלך אפיון אתר אינטרנט מקצועי

בימים של 2022, יש כל כך הרבה אפשרויות עיצוב סביבנו שזה פשוט מחדל לעצב אתר אינטרנט שלא נראה טוב. הדוגמאות רבות, האינטרנט מלא בהשראה, ולנו נותר רק לבחור את הכיוון ולאפיין בצורה סיפורית את עיצוב האתר אליו אנחנו מכוונים.

בעת ביצוע אפיון אתר אינטרנט, אנחנו צריכים לדבר על 3 דוגמאות שאנחנו אוהבים. כדאי ללכת לאתרים מובילים של מותגים גדולים, ולבחון סגנונות עיצוב שונים. לא בכדי חלילה לעשות העתק הדבק, אלא כדי לקחת כיוון להשראה.

כאשר אנחנו מסתכלים על 3 הדוגמאות שאנחנו הכי אוהבים, מעצב האתר שלנו יצליח לגבש את הסגנון שאליו אנחנו הכי נתחבר. גם אם זה ידרוש מאיתנו פינג-פונג קצר, זה בהחלט בסדר, ואפילו רצוי, אך העיקר שיש לנו כיוון מוסכם לסגנון עיצוב.

אם אנחנו מדברים על מותג רציני שמוכר שעוני יוקרה – אנחנו נרצה לראות אתר עם צבעים דומיננטיים שמשדרים יוקרה ואמינות. נרצה לראות פונט אחיד וברור עם רקע נקי ומרווחים יפים בין האלמנטים.

אם ניקח לדוגמא אתר לצעצועי ילדים – אנחנו נרצה לראות פונט יותר מצועצע, קצת פחות סימטריות, נרצה לראות צבעים יותר צועקים וילדותיים. עיצוב כזה של ילדים, כי זה לבסוף המוצר שאותו אנו הולכים למכור באתר.

אפיון אתר אינטרנט ברמת העיצוב חייב להיות השלב המסכם כיוון שהוא תלוי במבנה של האתר וגם בפונקציונליות שלו.

כמובן שמאחורי אפיון אתר אינטרנט עומד עולם שלם שכולל בתוכו כ"כ הרבה מושגים וכללים חשובים, אך רצינו לתת לכם את כל התהליך בראשי פרקים ותיאורים שיוכלו לדבר לכל אדם שלא מגיע מהתחום.

לסיכום, אפיון אתר אינטרנט מקצועי חייב להתבצע בעזרת אנשי מקצוע עם ניסיון עשיר

עקרונית, אתם יכולים לבצע אפיון לבד, זה אפילו מומלץ לבצע אפיון לבד פעם ראשונה. אך לאחר מכן מומלץ מאוד לגשת לבעלי מקצוע עם ניסיון בתחום ולבצע אפיון אתר אינטרנט מקצועי ומשובח הכולל בתוכו את כל השלבים העיקריים. בוודאי אם מדובר על אתר אינטרנט מורכב מהרבה אלמנטים, עמודים ובעל פונקציונליות מורכבת ומסובכת שעלולה לסבך לכם את כל תהליך הבנייה.

מקווים שעשינו לכם סדר בנושא, ואם גם זה לא מספיק, זה גם בסדר. אנחנו כאן בשבילכם לכל שאלה.

סיבכנו אתכם? אל דאגה, בשביל זה אנחנו כאן. אפיון אתר אינטרנט הוא חלק עיקרי בעבודה היומית שלנו ובאמתחתנו ניסיון עשיר של עשרות אפיוני אתרים מורכבים יותר ומורכבים פחות. פנו אלינו:

מעוניינים לדבר על נושא הכתבה?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

איך תרצו שאחזור אליכם?

מאמר זה נכתב בס"ד על ידי טל עזרא, מייסד DIGITAL בניית אתרים ושיווק בדיגיטל. הינו מבוסס על ידע וניסיון אשר נרכשו ביזע, דם ותפילות של +9 שנות ניסיון בתחום הדיגיטל ובקשר יום יומי ישיר מול בעלי עסקים קטנים, בינוניים, מנהלים בחברות גדולות, עמותות ועוד.

המשיכו בווטסאפ
CLOUDIGITAL
אני זמין עכשיו בווטסאפ :)