וורדפרס או וויקס?
איך מתבצע טכנית מעבר בין וורדפרס לוויקס?
במהלך העברת אתר מוויקס לוורדפרס ישנם כמה שלבים שצריכים להתבצע באופן מסודר:
- לפני הכל, אנחנו מוודאים שללקוח בכלל יש גישה לניהול הדומיין/הפלטפורמה, אחרת אנחנו יכולים לעבוד במשך חודש שלם לריק.
- ראשית נבצע עבורכם בנייה של האתר החדש על גבי דומיין זמני בשרת ה-VPS שלנו. כאשר אנו מכינים קרקע כמה שיותר קרובה לאתר הקיים בפלטפורמה השנייה.
- לאחר מכן אנו נבצע התאמות מדויקות של מבנה הקישורים. נגיע למצב שבו לאחר מעבר הדומיין בפועל, גוגל לא יזהה שום הבדל בין 2 האתרים (לכאורה).
- בשלב הזה אנו עושים עוד כמה דברים חשובים שאנו לא נחשוף כדי לשמור על סודות המקצוע 🙂
- בשלבים האחרונים אנו צריכים לבצע מעבר מדגמי כדי לוודא שכל המעברים של העמודים בוצעו כשורה.
- ישנם מקרים כמו בפרויקט זה, שמבנה הקישורים באתר הקיים יכול להוות בעיה לכאורה באתר החדש. אך גם לזה יש לנו פתרון עליו לא נרחיב כעת.
חשוב לציין שיש משמעות אדירה לתמחור הפרויקט בהתאם לאתר הקיים
אנסה להמחיש זאת בצורה הכי פשוטה. נסו לדמיין מוצב צהל"י מאוד מאוד גנרי. כל המבנים נראים אותו דבר, מכולות שהן בעצם החדרים, כולם באותו גודל. המכולות הללו מכילות מספר דומה של מיטות בתוך החדרים ואפילו הכבישים של הבסיס הזה גנריים ומסודרים בצורה מאוד מרובעת. איפה שלא נלך ונחפש משהו שונה – לא נמצא, הכל נראה ומרגיש אותו דבר!
לעומת זאת, עיר הבהדים – בניינים מרהיבים, מבנים מיוחדים, כבישים בלי סוף מרגיש ממש כמו להיכנס לעיר שיש בה הכל מהכל (השתחררתי הרבה אחרי ההשקה אבל אני מנחש מהתמונות שראיתי).
מעוניינים לדבר על נושא הכתבה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם האפשרי
בקיצור בשורה התחתונה – איזה בסיס יהיה לנו "קל" יותר להעביר?
אז בוודאי שהאופציה הראשונה היא הנכונה. כמה משאיות סמי טריילר וסיימנו את הסיפור, אפשר להעתיק את המוצב די בקלות למקום אחר מבלי להתאמץ יותר מדי.
ומה הנמשל?
יש אתרים שהם פשוט עמוסים בתוכן, יש בהם כל כך הרבה תוכן, מאות ואלפי פוסטים, קטגוריות מלאות בתתי קטגוריות וכו' וכו' וכו'. כל הדברים הללו מייקרים באופן משמעותי את הפרויקט. במקרה כזה למשל – אני לא בטוח עד כמה כדאי להיכנס לפרויקט מעבר אתר.
מבחינה כלכלית עבור המבצע זה כדאי אבל מצד שני האחריות היא כל כך גדולה, בטח אם מדובר על אתר שמקודם יפה בגוגל. דבר שיכול להוביל לויתור מוחלט על הפרויקט.
לסיכום מעבר אתר בין פלטפורמות
אל תמהרו להקשיב לאף אחד שאומר לכם שזה פשוט. צריכים לראות ולהבין את האתר, את הקידום בגוגל, את כמות הפוסטים, את הגדרות ה-SEO שביצעו בתוך הפוסטים וכו' וכו' וכו'. יש כל כך הרבה גורמים משפיעים שלהתעלם מהם זה פשוט חטא עצום עבור הלקוח ועבור הפרנסה שלו.
אם אתם מעוניינים בכל זאת לבחון מעבר אתר בין פלטפורמות אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר כדי לבחון את הפרויקט מקרוב ולתת לכם ייעוץ אישי מקצועי והכי חשוב – עם אחריות שמלאה בניסיון אישי של שנים ארוכות.
מעוניינים לדבר על נושא הכתבה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם האפשרי