גוגל מסעדות: על החשיבות העצומה בביקורות גוגל למסעדות

גוגל היא כלי מאוד חשוב עבור מסעדות. נראה כי בשנים האחרונות רוב המסעדות בארץ דאגו להכניס את העסק לגוגל מפות ואף חלק גדול מהם מקפידים על רמת הביקורות בכרטיס העסק. היום אנחנו רוצים לדבר על איך בעצם ניתן לשפר את רמת הביקורות הקיימת ואף ניתן מספר כלים יחודיים שיגרמו לכרטיס העסק שלנו לשגשג ולצמוח ברמת הדירוג שלו בגוגל מסעדות.

לפני שמבקשים מאנשים לדרג – דורשים מעצמנו להשתפר

ישנם 3 פרמטרים שכל בר דעת יוכל להגיד לכם שהם כנראה החשובים ביותר לעסקי האוכל. מדובר על נושאים שחייבים לתת עליהם את הדגש אם רוצים לקבל לקוחות מרוצים לאורך הזמן. אנחנו הולכים לדבר על טעם, ניקיון ושירות. ולאחר מכן נרחיב על כמה כלים נוספים שיעזרו לגוגל מפות שלנו לצמוח.

מעוניינים לדבר על נושא הכתבה?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

איך תרצו שאחזור אליכם?

טעם

על טעם ועל ריח אין להתווכח. אך על רמת חומרי הגלם וההקפדה על הפרטים הקטנים – בוודאי שיש על מה להתווכח. עפ"י רוב, אנשים שפותחים מסעדה (לאחר הרבה מאמץ והשקעה כספית) עושים זאת כי דחפו אותם לעשות זאת. לעיתים מדובר על אנשים שמבשלים למשפחה ולחברים ומקבלים ביקורות יוצאות דופן. "אתה חייב לעשות עם עצמך משהו, אתה מבוזבז!" או "את חייבת לפתוח מסעדה ומהר, היא תהיה מלאה עד אפס מקום!". אלו האמירות שבד"כ דוחפות אנשים לקום ולעשות מעשה. מה שכן, לעיתים כשפותחים מסעדה וצריכים לדאוג לסרוויסים של עשרות אנשים בשעת פיק – הדברים יכולים להתפספס. שלא נדבר על "התפשרות" בחומרי הגלם כדי להוזיל את סל ההוצאות בעסק. זה נושא נפרד בפני עצמו ולא נרחיב עליו כעת, מה שחשוב להבין כאן, שאם לאנשים לא יהיה טעים ברמה של "ואוו" – הם לא ישאירו לכם ביקורת בגוגל. וגם אם כן, זו תהיה ביקורת של 3 כוכבים ומטה.

לעיתים, שינויים קטנים ברמת חומרי הגלם, כמו למשל: בחירת הירקות. הטריות של העלים הירוקים. ההקפדה על רמת אפייה גבוהה ביותר של הלחמים. ועוד שימת לב ודגש על הפרטים הקטנים – יכולים לעשות את ההבדל כולו. אל תתפשרו על הטעם של המטבח שלכם, זהו כנראה הדבר החשוב ביותר להצלחת המסעדה ולעתידה.

ניקיון

לפעמים אני נתקל במסעדות כל כך טובות, האוכל יכול להיות נהדר, השירות יהיה מקסים ומלבב. אך הנפילה היא דווקא בדבר כל כך קריטי לחלק גדול מהאנשים – רמת הניקיון במסעדה. זה יכול להתבטא בכל מיני גורמים, שימו לב שכל אחד מהגורמים הללו משפיע באופן דרמטי על חווית הלקוח. חייבים לשים דגש על הפרטים האלה ולוודא שאנו עומדים ברמת תקן גבוהה שלהם, לא פחות.

ניקיון השירותים

אולי החשוב ביותר. לא כיף להגיע למסעדה, להשקיע מכספך, להזמין מנות שאתה אוהב, ורגע לפני שאתה אוכל. סה"כ לגשת לנוחיות כדי להתפנות ולגלות שם מראות וריחות לא נעימים – זה הורס את כל החוויה!! אם יש למסעדה עובד ניקיון, לעשות נוהל פשוט של כל 15 דק' לגשת לחדרי השירותים כדי לנקות ולבשם. אם אין עובד ניקיון למסעדה – עשו זאת בעצמכם כבעלי המקום. זו אחת המשימות החשובות ביותר של העסק!

ניקיון כלי הסעודה

כאן אנחנו כבר נכנסים לצלחת. צריכים לשים לב לכל כלי הסעודה של הלקוחות שלנו. לצלחת שצריכה להיות נקייה לגמרי. לסכו"ם שצריך להיות מבריק. לכוסות שנראות טוב ולא כאלה שיגרמו לי לשתות ישירות מהבקבוק. כמובן יש גם לשים לב לשולחן ולאלמנטים המוצבים עליו. כיום נוהגים להניח אקססוריז גם על שולחנות הסועדים, אם אתם כבר עושים זאת, ודאו שמדובר על אלמנטים שהם נקיים וסטריליים. כמו כן, דאגו לנקות את השולחנות עם חומר שהוא ניטרלי מחומרים מזיקים. מחסל חיידקים ומבשם עם ריח שמרגיש נקי! אל תשכחו גם את הכיסאות, לא נעים להגיע לשולחן ולגלות על הכיסא שלך פירורים או גרוע מכך, כתמים של שמן ורטבים.

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ השקטה:

עסקים צומחים בדיגיטל

כאן הלקוח פוגש את רמת הניקיון פעם ראשונה – ולכן החלק של הישיבה הראשונית בשולחן היא קריטית לחוויה כולה!!

ניקיון המטבח

כמה חשוב, כמה קריטי, לשים לב לניקיון המטבח שלכם. הרבה פעמים אנשים ניגשים לסביבת הקופה כדי לסגור חשבון עם המלצר. לעיתים קרובות עיניו של הלקוחות מושכות אותו לכיוון המטבח שנראה לעיניו ממש מבעד לחלון השירות. אלו רגעים שיכולים לקנות את הלקוח ולעשות עליו רושם רב.

מעבר לעובדה הזו, ניקיון המטבח בא לידי ביטוי במנות. מנות שיוצאות נקיות ואיכותיות. צלחות סטריליות. עלים שנראים טוב וכד' הם קדימון לכך שמדובר על מטבח נקי ומקצועי.

שירות

שירות הלקוחות שלכם משמעותי מאוד לטובת צמיחת ביקורות המסעדה בגוגל. הרבה פעמים קורה שטעם נהדר וניקיון יוצא דופן נופלים בעקבות שירות גרוע ולא סימפטי. העסקת מלצרים ומלצריות היא עניין לא פשוט בכלל וצריכים לדעת איך לתגמל ואיך לדרבן את נותני השירות במסעדה להשאיר את החיוך על הפנים ולהילחם על כך שהשירות שניתן הוא ברמות הגבוהות ביותר. זה בא לידי ביטוי בעיקר בשכר, בהפסקות, בבונוסים על מכירות וכמובן בהעברת המסר שמדובר על אנשים שהגיעו כדי להנות. והמשימה שלנו היא להצליח לגרום להם להנות ברמה הגבוהה ביותר והמספקת ביותר.

ביקורת טובה היא שילוב מנצח של שלושת האלמנטים הללו

מניסיון אנו אומרים, אם 3 האלמנטים הללו הם בדגש מירבי אצלכם – אין שום סיבה שבעולם שביקורות הגוגל שלכם לא יצמחו באופן טבעי. כאשר אנשים נתקלים ברמות גבוהות הן בטעם, בטריות, בניקיון וכמובן בשירות – הרצון לפרגן לא מאחר להגיע… שלא תטעו, כאנשים אנו אוהבים לפרגן. אז אם ניתן לסועדים שלנו את כל הסיבות שבעולם לעשות זאת – זה יגיע!

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ השקטה:

עסקים צומחים בדיגיטל

כמה כלים קטנים להצמחת גוגל מסעדות

אם מדובר על מסעדה חדשה או על מסעדה שנרכשה והגיע בעלים חדש לשדרג ולשקם – כאן צריכים לעשות השתדלות בנושא בקשת הביקורות. מה הכוונה? לא להכתיב לאנשים מה לבקר, אלא לתת להם כלי עזר לעשות זאת. אפשר לבצע זאת בעזרת נותני השירות במסעדה, לדרבן אותם לבקש מלקוחות ביקורת בגוגל מפות שלנו. פעם ראשונה אנו מייצרים את הדרך הדיגיטלית לשלוח את הלינק בקלות ללקוחות, פעם שנייה אנו יודעים לסווג איזו ביקורת הגיע מאיזה נותן שירות במסעדה. ופעם שלישית אנו נהנים מביקורת חדשה בגוגל!

תגרמו ללקוחות שלכם לצלם תמונות לרשתות החברתיות ולגוגל מפות!

כמה זה חשוב, כמה זה קריטי שהמנות שלכם יראו טוב. לא סתם אומרים שהעיניים שלנו אוכלות, זה כ"כ נכון! הרבה הרבה פעמים המנות שלכם יגיעו לדיגיטל באופן יזום ע"י הלקוחות כאשר הם יראו מול עינים מנה מרהיבה. בפרט אם יש משחק קולינרי מסוים שיגרום לעשות להסריט וידיאו של מה שקורה מתוך המנה שהוגשה להם לשולחן. עזרו לעצמכם לעשות זאת באמצעות המלצרים. שאלו יפרטו מה הולך לקרות ברגע ש… אמירות כמו "כדאי לכם לצלם את מה שהולך להתרחש כאן עכשיו" או "ברגע שתעבירו את הסכין על הכדור זה הולך ל… וכדאי לכם ממש לצלם את זה!" הדברים הללו מייצרים עניין ברשתות. כל תמונה שעולה לגוגל היא עוד תוספת של שכנוע ללקוחות הבאים שיבקרו בכרטיס שלכם!!

תהיו מעניינים ואל תזלזלו בשום אבן דרך של הלקוח שלכם במסעדה

תהיו מעניינים, תהיו מסקרנים. תייצרו עניין בכל שלב במסעדה שלכם, יש דבר שיתפוס את פלוני ויש דבר אחר שיתפוס את אלמוני. עליכם לדאוג לשים לב לדברים הקטנים וכמובן לא לזלזל בשום פרט הכי קטן במסעדה. החל מנייר לניגוב שיחכה לסועדים לאחר נטילת ידיים (ולא רק מכונה לייבוש שלא עוזרת לנו במקרה זה) ועד לעלים שמונחים על מנת הדג שאתם הולכים להגיש עוד רגע. כל פרט ופרט הכי קטן הוא סופר משמעותי כשמדובר על עסקי אוכל. תהיו איכותיים, תשאפו לשלמות, תהיו נקיים ושירותיים – גוגל מפות של העסק שלכם יצמח למעלה בלי שום ספק!

מעוניינים לדבר על נושא הכתבה?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

איך תרצו שאחזור אליכם?

מאמר זה נכתב בס"ד על ידי טל עזרא, מייסד DIGITAL בניית אתרים ושיווק בדיגיטל. הינו מבוסס על ידע וניסיון אשר נרכשו ביזע, דם ותפילות של +9 שנות ניסיון בתחום הדיגיטל ובקשר יום יומי ישיר מול בעלי עסקים קטנים, בינוניים, מנהלים בחברות גדולות, עמותות ועוד.

המשיכו בווטסאפ
CLOUDIGITAL
אני זמין עכשיו בווטסאפ :)